Apklausa

Ar naudojatės Centro svetainės edukacinės patirtiės banku?

Statistika

Vartotojas
1
Straipsniai
110
Straipsnių peržiūros
66566

SKAITMENINIS RAŠTINGUMAS - MOKYMUISI, DARBUI IR AKTYVIAM DALYVAVIMUI VISUOMENĖJE

Birgit Aschemann, CONEDU, pranešime „Suaugusių švietimas ir skaitmeninimas: naujos galimybės ir nauja atsakomybė“ atskleidė, kokios skaitmeninių mokymosi pasiūlymų galimybės yra suaugusiųjų mokyme bei kokias galimybes siūlo didžiulis suaugusiųjų švietėjams skirtas projektas „EBmooc“, 2017 m. vykdytas Austrijoje (daugiau apie projektą http://imoox.at/wbtmaster/courseMooc.htm?ebmooc2017#). Kalbėdama apie suaugusiųjų švietėjams kylančius iššūkius ir atsakomybes pranešėja pabrėžė, kad suaugusiųjų švietėjai turi prisiimti atsakomybę už savo pačių skaitmeninį raštingumą bei skaitmeninių technologijų integravimą į mokymosi procesą, kad suaugusieji aktyviau naudotų išmaniąsias technologijas kasdieninėje veikloje, nes, kaip rodo tyrimai, ES gyventojų skaitmeninio raštingumo lygis yra nepakankamas, o 22 proc. gyventojų nesinaudoja internetu.  Taip pat suaugusiųjų švietėjams svarbu  ne tik suprasti patį šį gebėjimą, bet ir žinoti, kaip jį ugdyti. Konkrečius pavyzdžius kaip tobulinti suaugusiųjų skaitmeninį raštingumą darbo vietose pateikė  Ana Landeta,  UDIMAS  (ES)  ir  Gabriele Winkler BFI OÖ (AT)  projekto ,,Paprasto atviro mokymosi pažanga“  (angl. k. Simple Open Learning Advancement“) vykdytojos. Projekto metu buvo sukurti ir išbandyti  internetiniai kursai, skirti tvariam turizmui ir ekologiniam ekonominiam bei sociokultūriniam gyvenimui. Taip pat parengtos priemonės, kurios padėtų suaugusiųjų mokytojams naudoti šiuolaikiškus metodus, kurie skatintų tobulinti IKT mokymą (daugiau apie projektą žr. http://sola-project.eu/en ). Estela  Daukšienė, Lietuvos nuotolinio ir e. mokymosi (LieDM) asociacija, dalijosi projekto "Atviras profesinis bendradarbiavimas (OpenProf)" rezultatais. Projekto  metu buvo sukurtos kelios mokomosios medžiagos: apie atvirus švietimo išteklius; įrankius, naudotinus kuriant ar adaptuojant atvirus švietimo išteklius; bei apie tai, kaip kurti inovatyvų mokymosi turinį mokymuisi darbo vietoje. Visos trys mokomosios medžiagos ( http://openprof.eu/training-material) bei projekto metu sukurti ir pilotuoti mokomieji kursai (http://openprof.eu/project-modules) yra atviri ir pasiekiami projekto tinklalapyje (openprof.eu). Jame gausu patarimų bei užduočių, kurie gali būti naudojami rengiant mokomąjį turinį ar organizuojant suaugusiųjų mokymus darbo vietoje. Signe Brike (Baltic Computer Academy ) pristatė požiūrį  į suaugusiųjų  skaitmeninio raštingumo tobulinimą Latvijos informacinėje visuomenėje bei projektus, skirtus verslininkų (https://www.mmu.lv) ir senjorų skaitmeninio raštingumo stiprinimui (https://www.lattelecom.lv/majai/kapec-lattelecom/piesledzies-latvija). Konferencijoje dalyvavo apie 140 dalyvių, jiems buvo pristatyti ne tik įvairiose Europos šalyse sėkmingai vykdyti arba vykdomi  projektai, taip pat suaugusiųjų švietėjai iš įvairių Europos šalių buvo pakviesti  keistis idėjomis ir iniciatyvomis bei užmegzti  bendradarbiavimo ryšius bei planuoti naujus projektus. ,,Epale“ platformoje yra sukurta grupė anglų kalba ,,Digital Participation“ (https://ec.europa.eu/epale/lt/private/digital-participation), kurios tikslas –  padėti  suaugusiųjų švietėjams užmegzti ryšį su kitais  suaugusiųjų švietėjai iš visos Europos bei aptarti skaitmeninio dalyvavimo potencialą. Be to, čia galima rasti konferencijos „Skaitmeninis dalyvavimas: skaitmeninis raštingumas įsiliejant į ateities visuomenę“ pranešėjų  pristatymus. 

 

Aut. teisės PS 2016
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas