AR STEREOTIPAI GALI PASITARNAUTI UGDYMO PROCESUI?

Per paskutinius du mėnesius visi projekto partneriai jau pagal parengtus išplėstinius planus bei metodines rekomendacijas vedė atviras pamokas/užsiėmimus. Šio susitikimo metu kiekvienos šalies atstovai pasakojo kaip sekėsi išbandyti veiklas pagal numatytus mokslinės fantastikos filmus ir knygas, atkreipė dėmesį į tobulinimo galimybes. Švietimo centrui šio projekto veiklų ir rezultatų kūrime aktyviai talkino Telšių „Germanto“ progimnazijos anglų k. mokytoja G. Raudonienė, parengusi 6 išplėstines anglų kalbos pamokas pagal kino filmą „Pasiklydę laike“ (ang. k. „In Time“), skirtas 8–10 kl. mokiniams, Telšių Žemaitės gimnazijos mokytojos S. Albrikienė (lietuvių literatūra), E. Kakanauskienė ir K. Griciuvienė (anglų k.) ir L. Mušinskienė (etika), kartu su mokiniais lietuvių ir anglų kalbomis skaitė bei analizavo apsakymą I. Asimovo „Užslinks naktis“ (angl. k. „Nightfall“), priklausantį Pasaulinės fantastikos aukso fondui. Apie tai kaip sekėsi įgyvendinti priimtą iššūkį susitikimo metu mintimis dalijosi mokytojos S. Albrikienė, K. Griciuvienė ir G. Raudonienė. „Sudominti šiuolaikinį paauglį skaityti knygas, o ypač ne šių dienų autorius, nemažas iššūkis“, teigė S. Albrikienė, tačiau mokytojos pasirinkta aktyvių metodų taktika ir parengta išankstinė užduotis mokiniams skaityti kūrinį iš tam tikrų pozicijų, nulėmė mokinių susidomėjimą kūriniu, kūrybišką bei aktyvų įsitraukimą į duotas užduotis. „Anglų kalba skaityti šį apsakymą buvo sudėtingiau“, pastebėjo mokytoja K. Griciuvienė, tačiau su užduotimis susidorojo pakankamai lengvai. Mokiniai pripažino (kūrinį skaitę tiek lietuvių ar anglų kalba), kad I. Asimovo apsakymas „Užslinks naktis“ paskatino juos susimąstyti apie stereotipų įtaką jų kasdieniame gyvenime, kaip elgtųsi žmonės, jei sužinotų, kad artėja pasaulio pabaiga, kad bandos jausmas ir stereotipinis mąstymas žmonijai gali sukelti grėsmę ir t.t. Kaip sekėsi dirbti su mokslinės fantastikos filmu „Pasiklydę laike“ pasitelkiant informacines technologijas, pasakojo anglų k. mokytoja G. Raudonienė. „Suplanuotos veiklos buvo vykdomos su 8 klasė mokiniais, gal amžius kiek ir per jaunas“, pripažino mokytoja, tačiau mokiniai nesunkiai susidorojo su pateiktomis užduotimis, ieškojo ir identifikavo filme stereotipus, diskutavo grupėse apie stereotipinį mąstymą ir jo įtaką gyvenime. Anketinės apklausos metu mokiniai nurodė, kad jiems labai patiko pamokos, kurių metu buvo peržiūrimas filmas ir atliekamos įvairios mokytojos parengtos užduotys. Šių pamokų metu moksleiviai ugdė klausymo, skaitymo, kalbėjimo ir rašymo įgūdžius.  Diskusijų metu visi partneriai pripažino, kad lengviau ir sėkmingiau buvo įgyvendintos suplanuotos tos veiklos, kurios susijusios su mokslinės fantastikos filmais, daugiausiai sunkumų patyrė tie (ypač Lenkijos komanda), kurių kūrinių apimtis buvo labai didelė. Paskutinę susitikimo dieną projekto koordinatorė pristatė tolimesnes projekto veiklas ir rezultatus. Išbandytos veiklos netradiciškais-novatoriškais ir patraukliais būdais pagal numatytus mokslinės fantastikos filmus ir knygas, kaip pažymėjo visi susitikimo dalyviai, gali pasitarnauti ugdymo procesui, t. y. naudojant tai, kas laikoma pramoga, padėtų jaunam žmogui mesti iššūkį įvairiems stereotipams bei suvokti, kad „kitoks”, tai nereiškia blogesnis. Telšių švietimo centras dėkoja mokytojoms Sonatai, Linai, Kristinai, Elenai ir Giedrei už geranorišką bendradarbiavimą įgyvendinant įvairias projekto veiklas bei netipines pamokas, linkime ir toliau joms laužyti stereotipus!

Projekto darbo grupės narė, metodininkė R. Ežerskytė

Aut. teisės PS 2016
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas