Telšių rajono logopedai šiais metais minėjo Europos logopedų dieną. Nuo 2004 m. Europos logopedų asociacija (CPLOL) priėmė nutarimą kovo 6 d. minėti logopedo profesijos dieną, o Lietuvos logopedų asociacija yra Europos logopedų organizacijos narė nuo 2010 m. Šią dieną siekiama suteikti visuomenei daugiau žinių apie įvairius kalbos, kalbėjimo ir komunikacijos sutrikimus, jų įveikimo galimybes, praplėsti žinias apie logopedo profesiją. Kiekvienais metais Europos logopedų profesines asociacijas vienijanti organizacija CPLOL skelbia metų temas. Šių 2021 metų tema – Telepraktika (nuotolinė logopedų teikiama pagalba) ir skaitmeninės technologijos. Tad šių metų pradžioje specialiųjų pedagogų ir logopedų metodinio būrelio taryba kvietė visus aktyviai įsijungti į kvalifikacijos tobulinimosi renginius, dalintis nuotolinio darbo patirtimis. Džiugu, kad prie šios iniciatyvos jungėsi tiek logopedai, tiek specialieji pedagogai.
Vasario mėnesį Telšių Naujamiesčio mokyklos specialioji pedagogė D. Bergaudienė pasidalijo gerąja patirtimi tema „Mokomųjų žaidimų kūrimas „Wordwall“ programa. Specialioji pedagogė L. Gerinksonaitė Klumbienė pakvietė savo koleges plačiau ir išsamiau susipažinti su Microsoft „PowerPoint“ programa ir jos panaudojimo galimybėmis pamokose. Kovo 8 dieną, minint profesinę logopedo dieną, vyko virtualus renginys „Telepraktika ir informacinės technologijos specialiajame ugdyme“, kurio pagrindinis tikslas buvo parodyti švietimo pagalbos specialistų svarbą vaikui, inicijuojant veiklas, susijusias su nuotolinės praktikos tema ir skaitmeninių technologijų taikymu įvairiose švietimo pagalbos specialistų veiklose. Virtualiu vaikų ir metodinio būrelio pasveikinimu prasidėjęs renginys tęsėsi diskusijomis apie itin didelius iššūkius specialistų darbe. Telšių pedagoginės psichologinės tarnybos skyriaus specialioji pedagogė-logopedė V. Bidvienė papasakojo apie įtraukųjį ugdymą iki 2024 metų, pristatė naująjį modelį, kaip ruošiamasi ugdyti didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius vaikus bendrojo ugdymo mokyklose.
Nuotolinio darbo iššūkiais dalijosi ir Telšių „Ateities“ progimnazijos vyresnioji specialioji pedagogė R. Burokienė, papasakodama apie specialiojo pedagogo pamokas „Moodle“ virtualioje aplinkoje. Telšių „Atžalyno“ logopedė metodininkė J. Šiaudkulienė džiaugėsi įvaldžiusi bendravimo ir bendradarbiavimo aplinką „Padlet“, kurioje dalijasi paruoštomis logopedinėmis užduotimis su ugdytiniais ir jų tėveliais. Telšių lopšelio-darželio „Mastis“ logopedė metodininkė V. Vidmantienė pademonstravo vaizdo pamokėlę, kurioje ugdo specialiųjų poreikių vaikus karantino laikotarpiu. Taip pat renginyje buvo pristatytas Telšių specialiųjų pedagogų ir logopedų metodinių priemonių bankas „Padlet“ aplinkoje. Šiuo metu joje jau yra 29 mokymo(si) priemonės, parengtos įvairiomis interaktyviomis programomis. Tikimės, kad šia platforma pasinaudos visi švietimo pagalbos specialistai, taip pat ir toliau aktyviai ją pildys įvairiomis pačių sukurtomis mokymo(si) priemonėmis. Džiaugiamės, kad aktyvus specialistų dalyvavimas įvairiuose siūlomose veiklose suteikia galimybę dalintis informacija, įgyti naujų žinių ir užtikrinti aukštesnę paslaugų kokybę kalbos ir kalbėjimo sutrikimų turintiems ugdytiniams.
Spec. pedagogų logopedų metodinio būrelio pirmininkė Lina Sakienė