Telšių švietimo centras 2022 m. vykdė mokymus pagal 47 akredituotas ilgalaikes programas, kuriose dalykines ir bendrąsias kompetencijas tobulino 1465 pedagogai. Pirminis programų efektyvumo vertinimas vyko kiekvienos programos baigiamajame renginyje-refleksijoje. Refleksijų metu dalyviai dalijosi įgytomis žiniomis ir patirtimis bei jų pritaikymo galimybėmis praktiniame darbe. Dalyvių apklausos vykdomos ir Semi+ sistemoje.
Pasibaigus ilgalaikių programų mokymams, siekiant išsiaiškinti šių programų dalyvių nuomones, anoniminės programų vertinimo anketos buvo pateiktos šių programų dalyviams:
- „Žemaičių istorija, kalba, kultūra“, 40 val. (25 dal.);
- „Mokytojų ir mokinių socialinių emocinių kompetencijų tobulinimas“, 62 val. (38 dal.);
- „Aukšta vidinė ir tarpasmeninė emocinė kultūra mokykloje – raktas į sėkmingą vaiko pažangą ir asmenybės brandą“, 40 val. (40 dal.).
- Apklausoje dalyvavo 49 dalyviai iš 103, t. y. 47,57 % visų dalyvių.
- Apibendrinus apklausos rezultatus, paaiškėjo, kad ilgalaikių programų dalyvių lūkesčiai buvo patenkinti – 74 % respondentų teigė, kad programa pilnai atitiko lūkesčius, 26 % – labiau atitiko negu neatitiko.
- Programos naudingumas ir informatyvumas įvertintas taip pat teigiamai: 55 % respondentų įvertino labai gerai, 45 % – gerai. 44 % apklaustųjų teigė, kad įgijo naujų žinių, 47 % sakė, kad kai kas buvo nauja, 9 % respondentų pagilino turėtas žinias.
- Programos metu 62 % respondentų teigė, kad patobulino bendrąsias (komunikavimo, pažinimo, socialinė emocinė, kūrybingumo ir t.t.) kompetencijas, 38 % respondentų patobulino profesines/dalykines kompetencijas.
- Apie įgytų žinių ir kompetencijų pritaikymą praktiniame darbe respondentai atsakė sekančiai: 68 % įgytas žinias taiko dažnai, 19 % taiko retai, 13 % teigia, kad įgytų žinių ir kompetencijų dar netaikė, bet ateityje tikrai taikys.
6. Į klausimą „Kaip dalyvavimas programos mokymuose įtakojo kasdienį darbą“ respondentai sekančiai: 24 % naudoja daugiau aktyviųjų mokymo metodų, 21 % kitaip organizuoja mokomąjį procesą, 17 % teigė, kad pamokos tapo įdomesnės, 11 % teigė, kad po mokymų „galva tapo šviesesnė“.
- Ar lektoriai taikė efektyvius darbo metodus? 95 % respondentų atsakė „taip“, 5 % efektyvių metodų neįžvelgė.
Bendras programų vertinimas: 55 % respondentų vertina labai gerai, 45 % – gerai.
Komentarai:
- Padėkos už puikius mokymus (11 resp.);
- Buvo malonu, naudinga, įdomu dalyvauti programos mokymuose (5 resp.);
- Programos turinys ir lektoriai atitiko lūkesčius (4 resp.);
- Programa plati, bet turinys aiškiai išdėstytas;
- Įgytos žinios praktinėje veikloje labai pravers;
- Man patinka, kai lektorius kompetentingas vyras. Moterų kolektyve tai pliusas;
- Ne visus atvejus galima sudėti į tam tikrus standartus. Visgi ačiū lektorei už nuoširdumą ir apie iškėlimą tam tikrų klausimų, kurie kartais mokymo procese nueina į antrą planą;
- Mokymai atitiko lūkesčius, lektorė labai kompetentinga, išmananti savo sritį;
- Man asmeniškai ir mokytojams mokymai buvo naudingi ir reikalingi.
- Mokymai turėtų vykti gyvai, ne nuotoliniu būdu.
Apklausos rezultatus apibendrino Telšių švietimo centro metodininkė A. Kleivienė