Telšių švietimo centro STEAM atviros prieigos centras dalyvauja Nordplus Horizontal programos projekte „Cultivating Creativity in STEM“ („Kūrybiškumo ugdymas STEM srityje“). Pirmasis projekto partnerių susitikimas vyko Telšiuose, kur dalyvavo koordinatoriai iš Žiemgalos regiono kompetencijų ugdymo centro, partneriai iš Rygos technikos universiteto mokslo centro „FUTURIMO Ryga“ (Latvija) bei Aalborgo miesto švietimo įstaigos (Danija).
Šis susitikimas tapo puikia proga ne tik aptarti projekto veiklas, bet ir pristatyti organizacijas bei analizuoti švietimo sistemų skirtumus ir panašumus.
Apie projektą
Projekto tikslas – skatinti STEM mokytojų kūrybiškumą, entuziazmą ir tobulinti pamokų kokybę, siekiant, kad mokiniai aktyviau domėtųsi STEM profesijomis..
Numatomi projekto rezultatai:
- Mokymų programa. Parengta mokymų programa ir metodinė medžiaga, pagal kurią bus apmokyti 30 dalyvių iš projekto partnerių šalių – 8 mokytojai iš Danijos, 8 iš Lietuvos, 14 mokytojų ir studentų iš Latvijos.
- STEM pamokų planai ugdymo įstaigoms. Sukurti STEM pamokų planai lengvai pritaikomi ugdymo įstaigose.
- Tinklų stiprinimas. Sukurtas mokyklų ir universitetų tinklas, skatinantis idėjų mainus tarp studentų, dėstytojų ir mokytojų.
- Rezultatų sklaida. Projekto medžiagos ir patirties dalijimasis su kitomis ugdymo įstaigomis.
Švietimo sistemų skirtumai ir panašumai
Lietuvos, Latvijos ir Danijos švietimo sistemos turi tiek bendrų bruožų, tiek ryškių skirtumų.
- Lietuva ir Latvija. Struktūra suskirstyta į pradinį, vidurinį ir aukštąjį mokslą, didelis dėmesys standartizuotiems testams.
- Lankstesnis modelis, skatinantis kūrybiškumą, kritinį mąstymą ir mokinių gerovę. Formalūs egzaminai ankstyvosiose ugdymo pakopose akcentuojami mažiau, dėmesys individualiems poreikiams.
Šie skirtumai atspindi skirtingas kultūrines ir pedagogines filosofijas: Lietuvoje ir Latvijoje dominuoja tradicinis akademinis griežtumas, o Danijoje – inovatyvus ugdymas.
Telšių STEAM centras: kūrybiškumo ir praktikos dermė
Partneriams buvo pristatytos Telšių švietimo centro ir STEAM centro veiklos. Vizito metu svečiai stebėjo mokinių užsiėmimus ir kartu su centro metodininke Asta praktiškai išbandė skaitmenines technologijas. Dalyviai patys gamino pieštukines, kurios tapo simboline vizito atminimo dovana.
Bendradarbiavimo stiprinimas STEM srityje
Diskusijų metu buvo siekiama rasti bendrus sąlyčio taškus STEM ugdymo srityje. Aptartos svarbiausios veiklos, tarp kurių – mokytojų kompetencijų stiprinimui skirta stovykla.
Šis vizitas tapo reikšmingu žingsniu stiprinant tarptautinį bendradarbiavimą ir puoselėjant kūrybiškumą STEM ugdyme. Jo rezultatai bus naudingi ne tik projekto partneriams, bet ir plačiau.