#įtrauktis #pokyčiai
- Švietimo sistema rengiasi didžiuliam pokyčiui: nuo 2024 metų turi būti sudarytos sąlygos specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams lankyti artimiausią pasirinktą darželį ar mokyklą.
- Tai bus įgyvendinama palaipsniui, o visi žingsniai ir priemonės numatytos Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos kartu su socialiniais partneriais parengtame Pasirengimo įgyvendinti įtraukiajam ugdymui veiksmų plane (skaityti daugiau…).
Plane numatyta:
- įvairių ugdymosi poreikių turintiems vaikams geriau pritaikyti darželių ir mokyklų aplinką.
- įdarbinti daugiau švietimo pagalbos specialistų.
- įdiegti konsultacinę sistemą savivaldybėse ir nacionaliniu mastu – veiks ir stacionarios, ir mobilios konsultacinės specialistų grupės.
- aprūpinti mokyklas mokymo ir techninės pagalbos priemonėmis.
- tobulinti mokytojų, švietimo pagalbos darbuotojų kvalifikaciją.
Šios priemonės padės pašalinti fizines, emocines, socialines kliūtis į mokyklas priimti įvairių poreikių turinčius vaikus, užtikrinti jų teisę į kokybišką ugdymą.
Specialiosiose mokyklose tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu bus ugdomi tik didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių turintys vaikai, kuriems reikalingos nuolatinės sveikatos priežiūros, socialinės paslaugos.
Plačiau apie visas permainas ir priemones https://pagalbamokytis.lt/naujienos/
Kas yra įtraukusis ugdymas ir kuo jis svarbus ne tik specialiųjų poreikių turintiems vaikams, bet ir visuomenei?
- Įtraukusis ugdymas pirmiausia yra galimybių kūrimas specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams ir jų tėvams. Jiems bus sudarytos geresnės sąlygos pasirinkti: ar leisti vaiką į arčiausiai esantį paprastą, ar į specialų darželį ar mokyklą.
- Įtraukusis ugdymas yra svarbus žingsnis ne tik švietimo sistemai, bet ir visuomenei. Turime pripažinti, kad visi esame skirtingi, ir sudaryti sąlygas kiekvienam visuomenės nariui atskleisti savo unikalų potencialą ir prisidėti prie bendros gerovės kūrimo.
Įtraukties link. Ką turi žinoti mokykla? ATMINTINĖ MOKYKLOMS. Plačiau ….
Pasirengimo įgyvendinti įtraukųjį ugdymą Telšių rajono savivaldybės ugdymo įstaigose 2023 – 2024 metais planas (atsisiųsti…)
Švietimo pagalba ir jos gavėjai Telšių rajono ugdymo įstaigose 2022-2023 m. m. (atsisiųsti…)
Telšių švietimo centro pedagoginės psichologinės tarnybos ĮTRAUKTIES PLĖTROS PRIEMONIŲ PLANAS (atsisiųsti…)
MOKYKLAI IR MOKYTOJUI. Rekomendacijos dėl Bendrųjų programų pritaikymo.
Pradinio ugdymo bendrųjų programų pritaikymo rekomendacijos
Pagrindinio ugdymo 5-10 klasių bendrųjų programų pritaikymo rekomendacijos. UPC, 2009
Apie mokymosi sutrikimus ir pagalbos galimybes
Parengtos ,,Rekomendacijos dėl atnaujintų bendrųjų programų pritaikymo specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams“.
- Elgesio ar/ir emocijų sutrikimus turintiems mokiniams
- Intelekto sutrikimus turintiems mokiniams
- Mokiniams, turintiems negalią dėl įvairiapusio raidos sutrikimo
- Judesio ir padėties bei neurologinius sutrikimus turintiems mokiniams
- Kalbėjimo ir kalbos sutrikimų turintiems mokiniams
- Klausos sutrikimą ar kochlearinius implantus turintiems mokiniams
- Įgimtą kurčneregystę turintiems mokinimas
- Mokymosi sunkumų turintiems mokiniams
- Mokymosi sutrikimų (bendrųjų, specifinių, neverbalinių) turintiems mokiniams
- Regos sutrikimą turintiems mokiniams
PATARIMAI PEDAGOGAMS
„Be streso – žingsnis įtraukiojo ugdymo link“
Individualaus pagalbos plano parengimas vaikams, turintiems įvairiapusių raidos sutrikimų
Kaip ugdyti vaikų, turinčių įvairiapusių raidos sutrikimų, lytiškumą.
Kaip vaiką, turintį įvairiapusių raidos sutrikimų, mokyti žaidimo įgūdžių ir socialinės sąveikos.
Pasiruošimas darbui su vaikais, turinčiais autizmo spektro sutrikimų.