KAS LĖTINA KOMPETENCIJŲ PATVIRTINIMO PROCESĄ?
2017-11-17
Kas lėtina neformaliuoju ir savaiminiu būdu įgytų kompetencijų patvirtinimo procesą Europoje? Į šį klausimą atsakymų ieško Telšių švietimo centras kartu su kolegomis iš Belgijos, Olandijos, Didžiosios Britanijos ir Kroatijos, dalyvaudamas projekte „Rekomendacijos dėl suaugusiųjų mokyme įgytų kompetencijų patvirtinimo jungtinėje Europoje“ (angl. k. ,,REcommendations for a Validation in Adult Learning in United Europe”, toliau tekste - REVALUE). Apie neformaliuoju ir savaiminiu būdu įgytų kompetencijų pripažinimą Europoje kalbama jau nuo 2000 metų, nors daugelyje Europos šalių šis procesas jau yra įsibėgėjęs. Tačiau pastebima, kad šis procesas partnerinėse šalyse galėtų būti aktyvesnis ir atitikti kandidatų lūkesčius. Europos profesinio mokymo plėtros centro (angl. European Centre for the Development of Vocational Training, CEDEFO) ataskaitose yra indentifikuotos ne tik įvairių šalių gerosios patirtys, bet ir kliūtys, trukdančios įgūdžių patvirtinimo procesą.